בהתפתחות הרוחנית הגבוהה שקיימת היום בעולמנו רבים מודעים לכך שמעבר לגוף פיזי ורגש, לכולנו יש גם נשמה.
למעשה, ממחקרים שנעשו הסתבר כי למעלה ממחצית אוכלוסית העולם מאמינה בקיומו של גלגול נשמות.
אמונה זו מהווה נדבך מרכזי בהינדואיזם, בודהיזם ואף בקבלה היהודית.
תורת שחזור הגלגולים מסבירה כי בעוד הגוף הפיזי מתכלה, הנשמה שלנו היא נצחית. המעבר לגוף אחר אינו מיידי בדרך כלל. בין הגלגולים הנשמה שוהה במימד הרוחני, שם היא מטמיעה ומעבדת את חוויות הגלגול שהסתיים ונערכת לקראת הגלגול הבא.
כולנו באנו לעולם על מנת ללמוד ולהתפתח מבחינה מוסרית, רגשית ורוחנית.
התפתחות זו מתבססת על "שיעורים" שהם בעצם חוויות.
כיוון שכל נשמה זקוקה לחויות רבות על מנת להתפתח, ואינה יכולה ללמוד את כל הדרוש בגלגול חיים אחד, היא ממשיכה להתגלגל שוב ושוב עד שהיא לומדת את כל מה שהיא זקוקה לו לצורך התפתחותה.
במימד הרוחני, בין הגלגולים הנשמה מודעת לחלוטין לשיעורים שנלמדו ולאלו שהיא עדיין זקוקה להם. עם הלידה בגוף הפיזי, הידע נעלם מן המודעות.
כל היכולות והשיעורים שכבר נלמדו בגלגולים קודמים מתבטאים אצל התינוק בתור "מזג". ניתן לראות שאפילו במצב של שני תאומים זהים שנושאים מטען גנטי זהה, ועוד לפני שספגו השפעות סביבתיות, כל אחד מהם יהיה בעל מזג שונה.
כיום ישנם מחקרים רבים וספרות ענפה בנושא, שנכתבה על ידי רופאים פסיכיאטרים, פסיכולוגים ומטפלי גופנפש שמביאים עדויות ברורות לקיומם של הגלגולים השונים.
השימוש בכלי שחזור גילגולים מתבצע באמצעות הנחיית המטופל בטכניקה של דמיון מודרך ש"מובילה" אותו לגלגולים שונים שאותם חווה שרלבנטים לשאלה שמועלית בטיפול.
למשל- בירור מערכות יחסים בעייתיות, מחלות, רגישויות, פחדים וחרדות, חוסר מימוש ייעוד ועוד.
המטופל "מבקר" בזמן אחר ובמקום אחר, מספר מי הוא היה, מה הוא חווה באותו גלגול, האם חלק מן האנשים שהוא מכיר היום בחייו היו נוכחים גם באותו גלגול, פוגש דברים דרמטיים וטראומות שהתרחשו בגלגולים שונים ומשפיעים על חייו עד היום.
באמצעות הנחיה חיצונית המטופל שולח תיקון לאותה סיטואציה.
הריפוי שמתרחש בתהליך השחזור ממשיך גם לחיים האמיתיים.
זהו אחד מן הטיפולים המסקרנים, המרגשים, העוצמתיים והחזקים ביותר מבחינת יכולתו לייצר שינוי גופני – רגשי – רוחני.
אני מטפלת בשחזור גלגולים ב"מצבים תקועים", לא ברורים, בעיות רגשיות, פיזיות ומערכות יחסים בעייתיות.
דוגמא לטיפול שחזור גלגולים שעשיתי
אם לבן מתבגר בן 14, שהיתה מוטרדת ממערכת היחסים שלה עם בנה והתקשורת ביניהם.
לטענתה הבן שלה מרוחק ומסתגר כבר שנים רבות וקשה לה מאוד "להגיע אליו". הוא נראה גם עצוב. כך גם אחרים בסביבתה חווים את מערכת היחסים מולו.
האם בחרה לעבור תהליך של שחזור גלגולים כדי לראות האם יש משהו ב"הסטוריה" שבינה לבין בנה בגלגולים קודמים שעשוי להשיות קשור לכך.
להלן השחזור של האם:
"אני גבר כושי מסתובב ברחובות עיר שנראית כמו ניו- יורק בניינים גבוהים.
מכוניות של פעם.
אני כושי. לובש חליפה חומה משובצת. תיק חום כמו תיק רופא. מאוד נחפז להשיג מונית.
מונית עוצרת לידי. נהג כושי שמן.
לוקח אותי לאחת השכונות הרחוקות והלא טובות בעיר.
ליד הנהר. רואים גשר. הילד כבן 4 – 6 . נפצע ביד ובוכה.
אני יודע שלא הייתי לידו כשהוא היה צריך אותי.
מחבק אותו אלי.
בהמשך בתחנת רכבת תחתית הוא בן 16 ואני עימו בתחנה של התחתית. איזו גברת נכבדה בבגדים לבנים עם כובע מפואר. יורדת מן הרכבת והוא בדרך שלה. היא כועסת עליו. אני ישר מתנצל בשמו. כועס עליו ומטיף עליו.
הוא יושב לידי על ספסל. אין תקשורת ביננו. יושבים אחד ליד השני . לא מדברים . הילד מתוסכל ועצוב..
אני כועס על עצמי.
אני מחבק את הילד. נותן לו לחוש שאני שם בשבילו.
–
תוך כדי השחזור נעשה חיבור לכאן ועכשיו:
אני:
"כיצד הדבר קשור למערכת היחסים שביניכם היום?"
האם:
"גם היום היו ועדיין סיטואציות רבות שבהן אני "לא נמצאת שם בשבילו". אני מאוד שקועה בענייני, בקריירה שלי…
לפני שנה הוא נפצע בבית הספר בדיוק באותו מקום שבו הוא נפצע בגלגול הקודם שלו. ( הערה: דברים שאינם נפתרים נוטים לחזור בגלגולים חוזרים …לכן כל כך כדאי לעשות טיפול בשחזור גלגולים … על מנת להפסיק את השרשרת הזו).
התקשרו אלי מבית הספר שאגיע לקחת אותו. אני התעקשתי שזה משהו קטן ושהוא יכול לחזור בהסעה.
הוא חזר הביתה, מאוד עצוב. אני המשכתי בעבודתי. רק בסוף יום עבודתי… בלילה … לקחתי אותו על מנת לתפור את המקום.
אני יודעת שאני לא מספיק בשבילו. הוא גם ילד שלישי אחרי שני ילדים אחרים, הריונות צפופים, ברור לי שאני לא מספיק זמינה עבורו"
אני:
"את רוצה לעשות תיקון לסיטואציה באותו גלגול?" (= רטרו הילינג, תיקון שממשיך לגלגול החיים העכשווי ומשפיע על מהלך הדברים).
האם:
"כן…. אני רוצה לחבק אותו חזק ולומר לו שתמיד אהיה שם בשבילו ואני מאוד אוהבת אותו. הוא יקר לי. הוא ילד כל כך מיוחד. הדברים ביננו יהיו שונים מעתה והלאה. אני אדאג לכך"
נתתי לאם זמן לחבק את בנה ולומר לו מילות אהבה …
האם מאוד התרגשה ודמעה תוך כדי התהליך אבל נראתה מאושרת.
סיום התהליך:
אני ממשיכה להנחות האם- היא פוגשת את המדריך האישי שלה.
הוא נותן לה מתנה משמעותית לסיכום התהליך:
– ספר פסיכולוגיה
בהמשך – הנחיתי אותה בתהליך של מדיטציה של סליחה לעצמי.
:TIME LINE עבודה על ציר הזמן –
היא מדמיינת את עצמה כאותו גבר, אותו אב (באותו גלגול)
מחבק את בנו
שר לו שירי ערש.
רוחץ אותו
מטייל איתו.
אומר לו כמה הוא אוהב אותו בסיטואציות שונות שמתרחשות ביניהם".
השחזור מסתיים, האם מאוד מרוגשת, מאושרת.
מדווחת על תובנה עצומה לגבי מערכת היחסים ביניהם.
—
בהמשך אני מקבלת ממנה דיווחים על שיפור מערכת היחסים שלהם מקצה לקצה. הבן "נפתח" אליה ואל אחרים.
נראה נינוח ושמח יותר, כולם מדווחים על השיפור, כולל בעלה ומחנכת הכיתה.
יותר פתוח חברתית. מאושר יותר ללכת לבית הספר. הרבה חיבוקים ממנו. מילות חיבה, מבקש ממנה שתטפל בו כאשר סובל מכאבים שונים (האם היא מטפלת גופנפש).
–
לאור הצלחת הטיפול והסיפוק הרבה שהאם חוותה היא פנתה אלי בבקשה שנמשיך לטפל באמצעות שחזור גלגולים במערכות יסים נוספות בחייה.
דברו איתי