"תאמיני לי רק תירגעי והכל יהיה בסדר" – על הצד הרגשי של טיפולי פוריות

stress"לשכנה שלי לקח 5 שנים להכנס להריון פעם ראשונה. והיום יש לה 4 ילדים. תאמיני לי – רק תירגעי והכל יהיה בסדר" – זהו משפט המחץ כשמדובר על טיפולי פוריות.
אם אתם נשואים כבר למעלה משנה אולי גם לך כבר יצא לקבל ממכרייך עצות מהסוג הזה או מסוג אחר כי מסתבר שכשזה נוגע לעניין הכי אינטימי שלכם כ-ו-ל-ם רוצים לעזור וכמובן שכולם גם מבינים גדולים.
אבל ביננו, אולי את כן שואלת את עצמך לפעמים אם יש קשר בין המצב הרגשי שלך לבין הכניסה להריון ואיך בדיוק את אמורה להשאר רגועה ונינוחה בין כל הזריקות, ההורמונים התקוות והאכזבות?
ואת צודקת.

אי פריון הוא נושא מורכב מאוד. ולמרות שצוות החוקרים אינסלר ולוננפלד קבעו כי "לעיתים רחוקות עקרות היא בעיה פיזיולוגית בלבד" לרוב טיפולי פיריון יתמקדו רק באספקטים הפיזיים – ההורמונליים והמכניים, ולא יקח בחשבון גורמים רגשיים כלחץ ומתח או חסמים מנטליים לא מודעים.
לעומת זאת, גישת הגוף-נפש לפוריות משלבת בטיפול הפיסי תהליכים רגשיים, תפיסתיים ולעיתים גם שינויים באורח חיים ובתזונה אשר בכוחם לחולל ריפוי גם במערכות ההורמונליות והעצביות. זוהי גם הגישה בה אני עובדת במרפאה שלי ובאמצעותה אני עוזרת לזוגות רבים, ובינהם כאלו הנמצאים בטיפולים כבר שנים, להרות וללדת תינוק בריא.

אז מהו הקשר בין המצב הרגשי והנפשי לפריון?

הקשר בין רמות המתח לבין המצב הפיזיולוגי ידוע כבר עשרות שנים ואינו מוטל בספק – במצב של מתח הגוף מגביר את הפרשת הורמון הקורטיזול ובכך מתחילה תגובת שרשרת המשפיעה על הגוף כולו. כאשר המתח שוכך הגוף יודע להחזיר את עצמו לאיזון מבלי שיגרם נזק לטווח הארוך. אולם כאשר המתח הינו תכוף ומתמשך הגוף אינו מסוגל לנטרל את השפעתו על הבריאות והתפקוד. בהקשר של פריון המתח עלול לגרום לאי סדירות בביוץ, לשינויים הורמונליים, להפרעות בזרימת הדם ואף לפגיעה בייצור הזרע. במצבים אלו טכניקות הרפיה והרגעה שונות תורמות באופן משמעותי לשיפור התפקוד הפיזי של הגוף ומעלות את הסיכוי לכניסה להריון.

בטיפול שלי אני עובדת עם טכניקות הרגעה ואיזון שונות כמו: דמיון מודרך, פרחי באך, NLP ועוד. ואני נוכחת בכל פעם מחדש בהשפעה הניכרת שיש להורדת רמת המתח הן על הצלחת הטיפולים והן על איכות החיים של המטופלת בתקופת הנסיונות להרות. לצד ההצלחות בכניסה להריון מטופלות מספרות לי גם על הרגשה של החזרת השליטה לידיהן על ירידה משמעותית בעצבנות, ובתחושות הכעס והלחץ.

עוד סיבה מרכזית לאי הפריון שאינו מוסבר כאשר כל הבדיקות יוצאות תקינות הינם חסמי גופנפש שמקורם בפחדים לא מודעים של האשה מההריון והאימהות. זה יכול להיות אמונה מגבילה שלה שלא תהיה אמא טובה, חשש מאובדן החופש או מפגיעה בזוגיות ובקריירה, דאגה מההריון והלידה או מהולדת ילד שאינו בריא ולפעמים אפילו ספק האם היא באמת רוצה ילדים מבן זוגה הנוכחי. עוד חסמים יכולים להיות רגשות אשמה שעולים בעקבות ריבוי של הפלות קודמות, יזומות או טבעיות, וזכרונות מודחקים של טראומות פיזיות ו/או מיניות.

הדרך להסרת חסמים אלו הינה להעלותם לרמה המודעת לשם עיבודם ולשם שחרור האנרגיה הנפשית שהושקעה בשמירתם. לצורך כך אני נעזרת במספר טכניקות טיפול ובהן – אייפק, תטא הילינג, שחזור גלגולים, NLP ועוד. ניתן למצוא מידע נוסף על טיפולים אלו כאן. אלו הם כלים עוקפי חשיבה והתנגדויות המאפשרים קבלת תשובות מהירות ומדוייקות מתת המודע בעזרתן ניתן להגיע לריפוי רגשי ופיזי מהיר .

לסיכום, כל אחד מאיתנו הינו מכלול של גוף ונפש ושני החלקים הללו מתקיימים בנו כל הזמן תוך אינטרקציה מתמדת. לכן, בטיפולים שלי, ובפרט בתחום הפריון שהוא נושא בעל משמעויות רגשיות רבות כל כך, אני משלבת לצד שיטות ריפוי פיזיות כדיקור, צמחי מרפא ותרופות הומוטקסילוקולוגיות גם כלים להרגעה ולהעלאת מודעות כ- NLP, אייפק, פרחי באך, תטא הילינג ועוד. השילוב הזה נותן מענה יעיל הן כטיפול פריון עיקרי והן כטיפול תומך ומשלים לטיפול הקונוונציונלי.

אם אתם מנסים להרות ואת מאמינה שיש חשיבות גם לאיך שאת מרגישה בתוך התהליך הזה אני מזמינה אותך להקשיב לעצמך ולמצוא את הטיפול שיתן לך את המענה הטוב ביותר.

לקביעת תור ולייעוץ טלפוני מלאו את הטופס ואחזור אליכם

מאמרים אחרונים

WhatsApp chat
Call Now Button