פתאום כבר לא מתחשק לי מתוק – על הרזיה וגמילה מסוכרים

Temptationבתרבות המערבית ה"פחות" כבר נחשב מזמן ל"יותר" החדש  – ומרביתנו נלחמים באופן קבוע  בעודפי שומן כשהמטרה היא לאכול פחות ולהיות רזים, דקים וחטובים. הבעיה היא שדיאטות יכולות להביא לירידה במשקל אך הן אינן מטפלות בסיבה שבגללה לגוף (ולנפש !!!) יש מלכתחילה צורך עודף במזון ו/או בסוכרים. למזלנו, הרפואה המשלימה מציעה טיפול יעיל מאוד בהשמנה, מהשורש, כשהבונוס האמיתי שלו הוא בעצם השמירה על בריאותנו  הפיזית והמנטלית.
כך יוצא שלעיתים קרובות, הרצון להראות טוב יותר, או חלילה תוצאות בדיקות דם המעידות על  רמת גלוקוז גבוהה בדם משמשים למעשה כקריאת השכמה הפותחת בפנינו הזדמנות לשינוי אורח החיים לבריא ומאוזן יותר.

הסיבות להשמנה עפ"י הרפואה סינית
על פי הרפואה הסינית, לפני שניגשים לתהליך הרזיה יש לאבחן את מקור הבעיה שגרמה להשמנה ולהתאים  את הטיפול המדוייק . כך למשל אם ההשמנה מקורה בתפקוד לקוי של בלוטת התריס, המשפיע על קצב חילוף החומרים, אזי יש לאזן את הבלוטה בכדי להוריד במשקל. במצבים אחרים, מדווח המטופל על תיאבון גדול שהוא חייב לספק, עפ"י הרפואה הסינית, מצב זה קשור לחום בקיבה, הקשור מאוד למצבי מתח נפשי ולכן הטיפול במקרה כזה, יתמקד בהורדת הסטרס.

lips and sugarומה באשר לתשוקה למתוקים?

על פי הרפואה הסינית, תשוקה בלתי נשלטת למתוקים מעידה על בעיה בטחול  עם מעורבות של איברים אחרים, זאת כתוצאה מ:

  1. הרגלי אכילה לקויים – ארוחות כבדות, אכילה בשעות הלילה וארוחות חפוזות ולא מסודרות
  2. תזונה לא נכונה הכוללת סוכר לבן, קמח לבן, שומנים, מוצרי מזון מעובדים ומוצרי חלב
  3. סטרס ורגשות שליליים כגון כעס, פחד ועצבנות (מעורבות של הכבד).

מאחר והטחול הוא איבר עיקרי האחראי על מערכת העיכול שלנו, כשהוא מוחלש או פגוע, הגוף אינו מצליח לעבד את כל המזון שאנו אוכלים ועודפי המזון הלא מעובדים הופכים למטען עודף שאנו מכנים בשם "שומן". בנוסף, צריכה מוגברת של סוכרים, מעלה את רמות הגלוקוז בדם ועלולה לגרום למחלת הסכרת. סכנה נוספת היא העלייה ברמת האינסולין (המופרש ביותר שאת בכדי לפנות את עודפי הגלוקוז מהדם) המגבירה את הסיכון להתפרצות מחלות כמו פרקינסון, זאבת ואף סרטן השד וסרטן הלבלב.

Obesityהסיפור של ליאת – מסיכון בריאותי לחווית חיים חדשה

ליאת הגיעה אלי במצב רפואי המכונה "טרום סוכרתי". היא סבלה מעודף משקל של כ-10 ק"ג, הרגישה עייפה, כבדה ועצבנית ובבדיקות שעשתה התגלה כי ערך הגלוקוז בדמה היה 103 נתון המעיד על כך שהיא בסיכון מוגבר לפתח את מחלת הסוכרת בהמשך.

בטיפול בליאת השתמשתי במספר שיטות: תזונה סינית, דיקור, תזונה לפי סוג דם, ביואורגונומי ואייפק. בשלב הראשון ערכתי לליאת אבחון מעמיק על פי כלי הרפואה הסינית: אבחנת דופק, לשון, אבחון גוף ותשאול. לאחר האבחון התחלנו בדיקור ובמקביל הנחיתי את ליאת לשינוי הדרגתי בתפריט שלה  – הוספת צמחי מרפא סיניים ומעבר לתזונה המותאמת לסוג הדם שלה.

כמרפאת הוליסטית אני תמיד מתייחסת גם למצבו הנפשי של המטופל והשמנה  כמובן תלויה גם במצבים רגשיים- נפשיים. רגשות ודפוסים החסומים מונעים את זרימת האנרגיה, מובילים לאכילת יתר  ומביאים למצב של אגירת עודפים. לצורך האבחון והטיפול הרגשי נעזרתי בשיטת אייפק, כלי טיפולי מדוייק ויעיל המתבסס על תגובת השריר של המטופל ומשלים את יתר שיטות הטיפול עימן אני עובדת. כמו כן שילבתי גם טיפול ביואורגונומי אנרגטי הנעשה ללא מגע פיזי (טיפול שאני מבצעת לעיתים גם מרחוק).
לאחר 3 חודשי טיפול ליאת ירדה במשקל (וחזרה לג'ינס מלפני 10 שנים J) וגם ערך הגלוקוז בדמה התייצב על 85, רמה תקינה שאינה מסוכנת. אולם השינוי הגדול ביותר עליו דיווחה ליאת היה דווקא במישור הרגשי שם היא חוותה שיפור שאותו היא כינתה "חווית חיים
אחרת".

Sugar danger warning signכך סיפרה ליאת: "אני מרגישה רגועה יותר והרבה פחות לחוצה ומתוחה משהייתי. אני יותר קשובה וסבלנית לילדיי, כבר לא מוטרדת מכל דבר שלא מסתדר בדיוק כמו שרציתי ויש בי מין שלווה פנימית וידיעה שהכל יסתדר ואין מה לדאוג".

*****

אז אם גם אתם מנסים להוריד במשקל או להגמל מהצורך בסוכרים ופחמימות – אוכל לעזור לכם להצליח בתהליך יעיל קצר ואפקטיבי בו לא רק תשיגו את מטרתכם אלא גם תרוויחו בחזרה את בריאותכם.

צרו קשר עוד היום ואשמח לעזור לכם  – מיכל 052-8728526

לקביעת תור ולייעוץ טלפוני מלאו את הטופס ואחזור אליכם

מאמרים אחרונים

WhatsApp chat
Call Now Button