טחורים טיפול טבעי

טחורים ופיסורה – לא חבל לסבול בגלל שלא נעים לדבר על זה?

שיחה טלפונית:

הי מיכל מה שלומך…?
את זוכרת אותי….אני ליאת טיפלת בי לפני 7 שנים בדיוק בזמן ההריון…
אבל עכשיו משהו שונה לגמרי….
יש לי כאבים איומים באיזור פי הטבעת בזמן יציאות וגם דימומים בין לבין….
כבר ביקרתי אצל הרופא..
נתן לי משחה שלא עזרה
אח"כ פניתי לפרוקטולוג שהסתכל ואמר לי שיש לי לא רק טחורים אלא גם פיסורה…
ויתכן שאצטרך לעבור ניתוח.
את הרי מכירה אותי ויודעת מה אני חושבת על ניתוחים והתערבויות קיצוניות שכאלו.
אין מצב…
נכון שתעזרי לי.? את חייבת.  אני סומכת רק עלייך…!

קיבלתי את ליאת ביום למחרת – מקרה חירום (:

אחרי שני טיפולים, קיבלתי שוב שיחת טלפון:

מיכל, את יודעת שאני מאוד מעריכה אותך
אבל תקשיבי… זה מדהים….
אני יכולה לשבת על הטוסיק בלי כאבים…!"

טחורים ופיסורה הינם סימפטומים מאוד מטרידים ולרוב לא נעלמים מעצמם.

טחורים ופיסורה הן שתי בעיות רפואיות מטרידות הפוגעות בפי הטבעת וגורמות לגרד, כאב ולסבל ממשי (בעיקר כשאנחנו בשירותים אבל לא רק אז). אלא שבשל המיקום הרגיש, מרביתנו לא ששים לחלוק עם אחרים את העובדה האינטימית כי אנו סובלים מבעיות שכאלו. אז אנחנו מקווים שזה יעבור לבד, ולפעמים זה אכן קורה, אולם כשהמצב לא נפתר איכות החיים שלנו נפגעת, כשבעצם ניתן לטפל במצבים אלו ולפתור אותם ביעילות אחת ולתמיד.

אז לפני שנראה איך אפשר לטפל בטחורים ובפיסורה בואו רגע נבין מהן בדיוק תופעות לא נעימות אלו ומהן הסיבות שגורמות להיווצרותן.

טחורים –  הטחורים הינם למעשה צניחה של הורידים הנמצאים ברקמה הרירית שבתעלה האנאלית מעל פי הטבעת, כך שנוצרות בליטות מחוץ לפי הטבעת העלולות לגרום לדימומים, הפרשות גרד וכאבים. הסיבות להיווצרות טחורים יכולות להיות רבות: תזונה לא מאוזנת ומחסור בויטמינים ומינרלים, עבודה מאומצת, ישיבה מרובה ומחסור בפעילות גופנית, ריבוי שלשולים ו/או עצירויות, מתח ולחץ נפשי ותקופות של הריון ולידה בהן מופעל לחץ גדול על האזור.

פיסורה – פיסורה הינה סדק או חתך בעור המצפה את פי הטבעת וגורם להופעת דימומים וכאבים עזים בעת היציאות. פיסורה נגרמת לרוב בעקבות עצירות ממושכת המביאה להיווצרות צואה קשה ויבשה השורטת את פי הטבעת ביציאתה. כשהפציעה מעמיקה עד לשריר פי הטבעת נוצר מעין מעגל בו הכאב מביא להתכווצויות המחמירות את העצירות ואת היווצרות הצואה הקשה, וכך חוזר חלילה. בנוסף, מאחר ומדובר באזור פי הטבעת, הסיכוי להזדהמות החתך הוא גדול וזהו גורם נוסף המפריע להחלמת המקום ומהווה פתח להיווצרות שלשולים ומחלות מעיים נוספות.

אז מה עושים?

ברפואה המערבית במקרים הקלים של טחורים ובפיסורה הטיפול נעשה באמצעות שינוי תזונתי, נרות ומשחות ובמקרים קשים יותר  – יש צורך בטיפול כירורגי חודרני כזריקות בוטוקס וניתוח הכרוך בסיכון של איבוד השליטה על הסוגרים.

לעומת זאת, הרפואה הסינית, מציעה טיפול יעיל מאוד שהינו גם טבעי וגם נטול סיכונים.

מה כולל הטיפול?

הטיפול בטחורים על פי הרפואה הסינית נותן מענה הן להקלת הסימפטומים המטרידים והשגת ריפוי מקומי והן לפתרון הבעיה מהשורש בכדי שלא תישנה.

בשלב הראשון נעשה אבחון בו מזהים מה גרם להיווצרות הטחורים (זרימת דם לא תקינה, הרמת משאות כבדים ועבודה מאומצת, הפרעות עיכול, מתח נפשי ועוד).

לאחר האבחון אני בונה למטופלים שלי תפריט מאוזן ועתיר סיבים המסדיר את פעולת המעיים שלהם וכולל פירות, ירקות, קטניות ודגנים. כמו כן אני ממליצה על אכילת ירקות כתומים המסייעים לשיקום הרירית ומתאימה למטופל צמחי מרפא המחזקים את כלי הדם ומרגיעים את הנפיחות ותחושת הצריבה באזור.

מאחר ובמקרים רבים הסיבה העיקרית לטחורים הינה מתח נפשי וקונפליקטים רגשיים שונים ובלתי פתורים, אני משלבת בטיפול, במידת הצורך, גם כלים כפרחי באך, תטא הילינג ודמיון מודרך העוזרים לנקות משקעים, לפתוח חסימות רגשיות וגם מקלים על המטופל ברכישת הרגלי אורח חיים בריאים יותר.

במקרי פיסורה, מטופלים רבים מספרים לי שהטיפול הקונוונציונאלי שקיבלו לא הצליח לפתור עבורם את הבעיה ואכן, לעיתים כשהמקור הוא חולשה של אנרגיה מסויימת, נדרשת הסתכלות רחבה והוליסטית.

כשמגיע אלי מטופל הסובל מפיסורה אני משתמשת באבחון דופק על מנת לבדוק את זרימת האנרגיה בגופו. לאחר האבחון אני משתמשת בדיקור על מנת להרפות את איזור פי הטבעת, לאזן את מידת החום והלחות בגוף המטופל ולהסדיר את זרימתם התקינה של הדם והצ'י.

גם השימוש בצמחי מרפא תורם מאוד לטיפול בפיסורה ומאיץ אותו באמצעות ריכוך והוספת לחות לצואה, הסדרת פעילות מערכת העיכול והרגעה וריפוי של הרקמה הפגועה.

חשוב להבין שגם הטחורים וגם הפיסורה הם סימפטומיים חיצוניים היכולים לנבוע ממספר רב של סיבות. האבחון המקיף מאפשר לי להבין מדוע התפתחו סימפטומים אלו  ומהם הגורמים הפיזיים והנפשיים הזקוקים לריפוי.

סוג דם - בריאות גופנפשאז אם אתם סובלים מטחורים או מפיסורה ואולי קיויתם שזה יעבור לבד אבל זה לא קרה או שכבר פניתם לטיפול רפואי אך הוא לא עזר לכם, חשוב לי שתדעו שיש מה לעשות וחבל להמשיך לסבול. התקשרו אלי ודברו איתי כבר עכשיו – אני יכולה לעזור לכם ולפתר עבורכם את הבעיה במהירות והפעם גם לתמיד.

לפרטים נוספים דברו איתי ואשמח לעזור – מיכל – 052-8728526

לקביעת תור ולייעוץ טלפוני מלאו את הטופס ואחזור אליכם

מאמרים אחרונים

WhatsApp chat
Call Now Button