דיקור סיני לפוריות

דיקור סיני הוא שיטת ריפוי עתיקה שמקורה בסין, המשמשת כבר אלפי שנים לטיפול במגוון בעיות רפואיות, לרבות בעיות פוריות, להן הוא נותן מענה בעיקר בשנים האחרונות. שיטה זו מציעה גישה טבעית ומקיפה לשיפור הסיכויים להיכנס להריון, תוך התייחסות לגורמים פיזיים, הורמונליים ורגשיים שעשויים להשפיע על הפוריות.

מהו דיקור סיני לפוריות?

דיקור סיני לפוריות הוא טיפול המבוסס על עקרונות הרפואה הסינית המסורתית. הטיפול כולל החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף, הממוקמות לאורך ערוצי אנרגיה הנקראים מרידיאנים. מטרת הדיקור היא לווסת את זרימת האנרגיה (צ'י) בגוף, לשחרר חסימות ולהשיב את האיזון הטבעי.

על פי הרפואה הסינית, בעיות פוריות יכולות לנבוע מחוסר איזון באיברים פנימיים שונים, כמו הכליות, הכבד והרחם. דיקור סיני מכוון לחיזוק מערכות אלו, שיפור זרימת הדם לאזור האגן, איזון הורמונלי והפחתת רמות הסטרס. כל אלה יחד תורמים להגברת הסיכויים להיכנס להריון בצורה טבעית או כתמיכה לטיפולי פוריות.

כיצד פועל דיקור סיני?

הדיקור הסיני פועל על מספר מישורים כדי לשפר את הפוריות:

1.      הוא מסדיר את פעילות מערכת הרבייה על ידי השפעה על בלוטות ההיפותלמוס, ההיפופיזה והשחלות.

2.      הוא משפר את זרימת הדם לאזור האגן, מה שמעודד חמצון טוב יותר של הרקמות ומספק חומרי הזנה חיוניים לרחם ולשחלות.

3.      הוא יכול להקל על תופעות כמו דלקות, הידבקות ואנדומטריוזיס, שלעתים מהוות גורם לבעיות פוריות.

4.      הוא מסייע בהפחתת רמות הסטרס ומאזן את מערכת העצבים, מה שיכול להשפיע לטובה על הפוריות ועל ההצלחה של הליכי הפריה.

לאילו בעיות פוריות דיקור סיני יכול לסייע?

דיקור סיני לפוריות יכול לתת מענה למגוון רחב של בעיות פוריות, הן אצל נשים והן אצל גברים.

·         אצל נשים, הטיפול עשוי להועיל במצבים כמו אי סדירות במחזור, היעדר ביוץ, אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות, גיל מבוגר ורזרבה שחלתית נמוכה. בנוסף, דיקור סיני יכול לסייע בהתמודדות עם בעיות פוריות על רקע לא מוסבר, הפלות חוזרות וקשיים רגשיים הנובעים ממסע הפוריות.

·         אצל גברים, הטיפול מתאים לשיפור איכות הזרע, הגברת ספירת הזרע וטיפול בבעיות אין אונות. השילוב של דיקור סיני עם הרפואה המערבית המודרנית מציע פתרון מקיף ויעיל להתמודדות עם אתגרי הפוריות.

הרפואה הסינית מתייחסת לכל אדם כאל מערכת שלמה ומאוזנת, ולכן הטיפול בדיקור סיני מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופלת. המטפל לוקח בחשבון את הסימפטומים, ההיסטוריה הרפואית, תוצאות הבדיקות והמצב הרגשי של המטופל או המטופלת, כאשר על בסיס מידע זה, נבנית תוכנית טיפול ייחודית שמטרתה לתקן חוסר איזונים ספציפיים שעשויים להשפיע על הפוריות.

למשל, אם המטופלת סובלת מקור וסטרס, הטיפול יתמקד בחימום, בחיזוק הדם ובהרגעת הנפש. לעומת זאת, אם המטופלת סובלת מעודף חום, חוסר לחות ודלקות חוזרות, הדיקור יכוון לקירור ולהזנה של הרקמות. גישה מותאמת אישית זו מאפשרת לטפל בשורש הבעיה ולהשיג תוצאות אופטימליות.

כיצד דיקור סיני יכול לסייע בהליכי הפריה חוץ גופית (IVF)?

מחקרים מראים כי דיקור סיני עשוי לשפר משמעותית את הצלחת טיפולי ההפריה החוץ גופית (IVF). דיקור לפני ובמהלך מחזורי IVF יכול להגביר את איכות הביציות והעוברים, לשפר את עובי רירית הרחם ולהפחית את תופעות הלוואי הקשורות לטיפולים ההורמונליים. מומלץ להתחיל בטיפולי דיקור סיני לפוריות מספר חודשים לפני מחזור IVF מתוכנן, על מנת להכין את הגוף בצורה מיטבית. במהלך מחזור ה-IVF עצמו, טיפולי דיקור בזמן גירוי השחלות ולפני החזרת העוברים נמצאו כמועילים במיוחד. הדיקור מגביר את זרימת הדם לרחם, מפחית סטרס ומשפר את הסיכויים להשרשות מוצלחת של העובר.

למעשה, דיקור סיני יכול להיות בעל ערך רב בכל שלבי ה-IVF.  לפני תחילת הטיפול ההורמונלי, עוזר הדיקור להכין את הגוף ואת הנפש למסע המאתגר. הוא מסייע בוויסות הורמונלי טבעי, בשיפור איכות הביציות ובהפחתת רמות הסטרס והחרדה. בזמן גירוי השחלות, תומך הדיקור בתגובה מיטבית לתרופות, מונע נפיחות ואי נוחות, ומקדם התפתחות של זקיקים בריאים. ביום ההחזרה, טיפול הדיקור מרגיע את הגוף ומכין את רירית הרחם בצורה האופטימלית לקליטת העובר. גם בשלב לאחר ההחזרה, מסייע הדיקור בהשרשה עצמה, עוזר למנו התכווצויות בחללי הרחם ומקל על חרדת ההמתנה.

מה ניתן לצפות במהלך טיפול דיקור סיני לפוריות?

במהלך טיפול דיקור סיני לפוריות, שוכבת המטופלת על מיטת טיפולים בתנוחה שנוחה לה.

מחדירים מחטים חד פעמיות ודקות לנקודות דיקור נבחרות. המחטים נשארות במקומן למשך 20-30 דקות, כאשר המטופלת נמצאת במצב של הרפיה ונינוחות. המערכת הפראסימפטטית שזו המערכת העצבית שקשורה לרוגע, הרפיה וריפוי נכנסת לפעולה.

רוב המטופלות מדווחות בשלב זה על תחושת נימול, כובד או תחושה נעימה באזור המחטים. לעיתים ניתן לחוש בתנועת האנרגיה לאורך המרידיאנים. בסיום, המחטים מוסרות ותחושות שלווה, איזון וקלילות נחשבות לנפוצות לאחר הטיפול. בשלב זה נותנים המטפל או המטפלת גם המלצות לשינויים בהרגלי חיים ותזונה שיכולים לתמוך בתהליך.

חשוב לזכור שלמרות שהטיפול עצמו אינו כואב, לעיתים עשויה להיות אי נוחות קלה או תחושת לחץ קלה בעת החדרת המחטים. זה תגובה נורמלית שחולפת תוך מספר שניות. המטפל או המטפלת יתאימו את עומק החדרת המחטים לרמת הרגישות האישית של המטופלת. טיפול דיקור סיני הוא בדרך כלל חוויה נעימה ומרגיעה, המלווה בתחושת נינוחות, חמימות והרפיה כיפית. מטופלות רבות מוצאות שזמן הטיפול הוא הזדמנות נדירה להתנתק מהמתחים והדאגות, להיות נוכחות ברגע ולהתחבר לתהליכים הפנימיים שמתרחשים בגוף.

כמה זמן נמשך טיפול דיקור סיני לפוריות?

משך תהליך הטיפול בדיקור סיני לפוריות משתנה בין מטופלת למטופלת, בהתאם לסוג ולחומרת בעיית הפוריות. במרבית המקרים, מומלץ לעבור סדרה של 10-12 טיפולים במרווחים של שבוע, כאשר לעיתים נדרשים מספר מחזורי טיפול. יחד עם זאת, כאשר הדיקור הסיני משולב עם טיפולי הפריה, מתאימים את תדירות ועיתוי הטיפולים לשלבים השונים של מחזור הטיפול – תחילת המחזור, גירוי שחלות, שאיבת ביציות, החזרת עוברים ושלב הלוטאלי.

בדרך כלל, מומלץ להתחיל טיפול דיקור סיני לפוריות כ-3 חודשים לפני מועד הכניסה המתוכנן להריון. זמן זה מאפשר לגוף להגיע לאיזון תקין של מערכות הרבייה, להפחית דלקות ולשפר את איכות הביציות והזרע. יחד עם זאת, גם אם המטופלת כבר במהלך טיפולי פוריות או אפילו הריון, עדיין ניתן להתחיל בדיקור סיני. הוא יכול לתמוך בתהליך בכל שלב ולהגביר את הסיכויים להצלחה. בכל מקרה, מומלץ מאד להתייעץ עם העוסקים בתחום, מטפל או מטפלת מנוסים, על מנת לקבל הכוונה, פרטים ומידע מדויק על הטיפול ומידת התאמתו למקרה המדובר.

את או אתם כזוג מתמודדים עם בעיות פוריות?

מיכל שלזינגר, מטפלת ברפואה סינית אינטגרטיבית, היא הכתובת הנכונה. מיכל משלבת בין שיטות שונות, לרבות דיקור סיני לפוריות, המותאמות נקודתית לבעיה ממנה סובל המטופל או סובלת המטופלת המגיעה אליה.

הטיפול אצל מיכל משולב גם עם מגע: שיאצו ו/או אונטסו – היפרתרמיה (אינפרה אדום רחוק) , לצד הנחיות תזונה, צמחים, תוספים, פרחי באך ועוד שיטות גופנפש שיגבירו את פוטנציאל הצלחת הטיפול. את כל זאת, היא עושה ברגישות, עם המון הקשבה ובמקצועיות רבה. לפרטים נוספים אודות הטיפול המוצע במקרים של בעיות פוריות, צרו קשר בטלפון 052-8728526.

phone icon
WhatsApp chat
Call Now Button