גיל המעבר – נעבור גם את זה, בקלות, בטבעיות ובנעימות

Mature woman with insomniaקשה לך להרדם, את מותשת ועצבנית כמו אשה בהריון
(אבל את לא)

וחם לך…

לך, שתמיד היית כל כך רגישה דווקא לקור,

ופתאום את מוצאת את עצמך מזיעה וסמוקה

ולא נעים לך כבר להקפיא את כולם מסביבך

אבל ברגע שמכבים את המזגן את פשוט מרגישה שאת מתבשלת ומתאדה…

נשמע לך מוכר?

אם ענית "כן" אז ככל הנראה את בפאתי, או אולי כבר ממש בתוך, גיל המעבר. התקופה הזו המכונה גם "מנופאוזה" – הפסקת מחזור הוסת, מתחילה אי שם באזור גיל הארבעים,  ומגיעה לרוב לשיאה בסביבות ה-50. מבחינה הורמונלית השחלות מפרישות פחות ופחות אסטרוגן ופרגוסטרון ולכן הביוץ מפסיק ועימו נעלם גם המחזור החודשי אבל כשמדובר בהורמונים, את כבר יודעת שהשינויים האלו תמיד משפיעים על עוד הרבה מאוד גורמים החל ממצבי הרוח ויכולת הריכוז שלך וכלה בתופעות פיזיות כמו יובש בנרתיק, פעימות לב חזקות, סחרחורות, שליטה בשלפוחית השתן ועוד.

יתכן ואת מבעלות המזל שעוברות את התקופה הזו בקלות יחסית אולם אם זה לא המצב אצלך ואת סובלת מתסמינים משמעותיים הפוגעים באיכות חייך ועלולים לפגוע גם בבריאותך חשוב מאוד שתדעי שיש מה לעשות ואפשר להקל עלייך גם באופן טבעי ובטוח מבלי שתצטרכי לקחת הורמונים.

 Side view headshot stressed woman isolated white backgroundאז איך אפשר להקל על תופעות גיל המעבר?

הרופא שלך אולי כבר דיבר איתך על הורמונים, אך לא מעט נשים נרתעות מכך בשל הסיכון הבריאותי הגבוה  ותופעות הלוואי.

רופאים רבים מודעים לקשר שבין טיפול הורמונלי בגיל המעבר לסרטן:

קשר שהתגלה בעקבות מחקר מקיף במימון הממשל האמריקאי על סכנות הטיפול ההורמונלי, שהופסק לאחר שאיתר עלייה בסיכון למחלות לב וסרטן. מתוצאות המחקר שהתפרסמו בכתב העת המדעי "לאנסט" התברר כי טיפול הורמונלי משולב בהורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון הניתן בגיל המעבר כמעט מכפיל את סיכוייה של המטופלת למות מסרטן הריאות. במאמר הנלווה למחקר בכתב העת עלתה השאלה האם לטיפול ההורמונלי בגיל המעבר יש מקום ברפואה העכשווית – שאלה המטרידה רופאים ומטופלים מאז הופסק המחקר בשנת 2002.

בתום שמונה שנות מעקב אחר נשים שקיבלו טיפול הורמונלי להקלה בתסמיני גיל המעבר, 109 נשים שקיבלו טיפול משולב בהורמונים אסטרוגן ופרוגסטרון פיתחו סרטן ריאות – 23% יותר מהנשים בקבוצה שקיבלה תרופות דמה. כשנבדק שיעור התמותה מהמחלה הנחשבת לקטלנית, התברר כי בקבוצה שקיבלה את הטיפול ההורמונלי, נרשמה עלייה של 71% בסיכון לתמותה במטופלות בשני סוגי ההורמונים. לפי החוקרים, טיפול בהורמונים בגיל המעבר אינו גורם ישירות לסרטן הריאות, אך גורם להחרפת המחלה לאחר שהתפתחה והופך אותה לאגרסיבית יותר.

המחקר בוצע בארבעים מרכזים רפואיים ברחבי ארה"ב, וכלל 16,608 נשים בגיל המעבר בנות 50 עד 79. המחקר מומן על ידי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב (ה-NIH) ובוצע על ידי ארגון היוזמה לבריאות נשים בארה"ב (Woman Health Initiative).

ביולי 2002 הופסק המחקר שנמשך כעשור לאחר שהתברר כי הטיפול בהורמונים בגיל המעבר גורם לעלייה של 41% בסיכון לשבץ מוחי, עלייה של 29% בסיכון לסרטן השד ועלייה של 26% בסיכון להתקף לב אצל המטופלות. בעקבות הממצאים החלה בהלה עולמית, והטיפול נזנח כמעט לחלוטין במדינות המערב, לרבות בישראל, אך בשנים האחרונות החלו רופאי נשים לקרוא להחזרת הטיפול.

בארצנו קיימת מחלוקת בין איגוד רופאי המשפחה, שקרא בהנחיות לצמצום הטיפול בהורמונים לרמה הנמוכה ביותר לבין האגודה לגיל המעבר, המאגדת גינקולוגים ופנימאים המטפלים בגיל המעבר, ששבה להמליץ על הטיפול בהורמונים.

הגישה שלי –

אם יש ספק… אז אין ספק…!

מדוע להפקיר את עצמי כאשה לטיפול שעלול לסכן אותי ולחשוף אותי למחלות שונות.

ישנן דרכים טבעיות ונהדרות לאזן בריאותית  מבלי לגרום לנזק.

כמטפלת ברפואה סינית אינטגרטיבית פונות אלי נשים רבות שמגיעות שסובלות מסימפטומים שונים של גיל המעבר ואני יודעת שיש פתרונות אחרים הנותנים מענה מצויין ומביאים להקלה משמעותית.

גיל המעבר בראיה סינית – קודם כל אבחון כי כל אשה היא אחרת

בראיה הסינית גיל המעבר הינו שלב בחיים בו חל אובדן של אנרגיית היין הקשורה לאסטרוגן. יחד עם זאת, מאחר והשלמת האסטרוגן באופן מלאכותי מעודדת, בין היתר, היווצרות ליחה העלולה להביא להיווצרות סרטן השד, ישנה חשיבות רבה לביצוע אבחון יסודי בין היתר על פי הלשון ועל פי הדופק, לפני התאמת הטיפול לכל אשה.

כמובן מעבר לחיזוק אנרגיית  יין, שהחוסר שלו מאוד בולט בגיל המעבר, ישנם שילובים של סינדרומים נוספים: חסר, דם, חסר צ'י וכו'. את הטיפול אני מתאימה על פי האבחון.

כמו כן, האבחון והמעקב התקופתי יכולים לסייע רבות גם להקלה על תופעות הלוואי של נשים המקבלות טיפול הורמונאלי מערבי.

ההורמונים אינם נותנים מענה כוללני לכל הסימפטומים.

מגוון כלים הפועלים יחד ללהקלה סימפטומטית יעילה ומהירה

דיקור:

מטרת הדיקור היא לחזק את הכליות ולהביא להקלה סימפטומית בתופעות גיל המעבר ובהן: הזעות, סחרחורות וכאבי ראש, הפרעות שינה ועוד. השלמת הטיפול בשינוי תזונתי ו/או צמחי מרפא מביאה לחיזוק אנרגיית היין ולהקלה משמעותית בתחושת החום והיובש.

תזונה:

מבחינה תזונתית מומלץ להרבות באכילת שעועית וקטניות, סויה, ירקות עלים וכן אגוזים, אצות ודגי ים וגם שומשום וטחינה. (אסייג ואומר שבטיפול התזונתי הדגש אצלי הוא בתזונה על פי סוג דם, שמנסיון מקצועי התוצאות הן פשוט נפלאות- טחינה אינה מתאימה למשל לסוג דם B, ועלולה לגרום להחמרת סימפטומים).

אני בודקת מהו סוג הדם של המטופלת (אצלי במרפאה) ומתאימה לה תזונה מדוייקת בשילוב הידע שלי בתזונה על פי סוג דם + תזונה סינית.

פרחי באך

כלי נוסף אותו אני משלבת בטיפול בנשים בגיל המעבר הוא פרחי באך היעילים מאוד לסיוע בהקלה המצב הרגשי. נשים שונות מספרות לי על תחושות שונות: אי שקט, כעס בלתי מוסבר,התפרצויות בכי לא נשלטות, ירידה בבטחון העצמי שלהן, עייפות, ייאוש, תחושת קורבנות, חוסר מוטיבציה ואנרגיה ואפילו בושה מעצם הגיען לגיל המעבר (המכונה גם "גיל הבלות") ועוד. לכל אחת מתופעות אופייניות אלו ישנה תמצית ייעודית המתאימה לה במדוייק ולאחר שיחה עם המטופלת, בה אני ממקדת איתה את תחושותיה, אני נותנת לה את פורמולה של פרחי באך אותה אני מרכיבה במרפאה..

גופנפש:

חלק גדול ומשמעותי מן הטיפול אצלי במרפאה נותן מקום להיבט הרגשי – נפשי.
במצבי מתח, וקשיים שונים במעגל חייה של האשה התופעות הפיזיות והרגשיות מחמירות ולכן
אני מסייעת למטופלת לבאמצעות שימוש בכלים מתחום הגופנפש: אייפק, ביואורגונומי, NLP, דמיון מודרך ועוד, למקד את הקשיים, ולפתור אותם.

אז אם גם את סובלת מתופעות שונות הנובעות מגיל המעבר ואת מתגעגעת לאיכות החיים שהיתה לך לפני שכל זה התחיל. אין סיבה שתחכי שנים בסבל עד שהתופעות ישככו, התקשרי אלי ודברי איתי כבר עכשיו – ובתוך זמן קצר כבר תרגישי הרבה יותר טוב.

לקביעת תור ולייעוץ טלפוני מלאו את הטופס ואחזור אליכם

מאמרים אחרונים

WhatsApp chat
Call Now Button