בלי כפפות ובלי אקונומיקה – על נקיון אביב מסוג אחר לגוף ולנפש

Green leaves with reflection in waterמספרים על נזיר בוגר ותלמידו שעמדו לחצות בדרכם נהר גועש. לפתע הבחין הנזיר בצעירה, כמעט עירומה לחלוטין, שעומדת על גדת הנהר וחוששת להכנס אליו ולחצותו. מבלי להכביר במילים הנזיר העמיס את הצעירה על גבו, חצה עימה את הנהר, הורידה והמשיך בדרכו לצד התלמיד. התלמיד, שהופתע מאוד מהתנהגות המורה, רצה לשאול אותו איך הפר את נדרו ונשא על גבו בחורה כמעט עירומה לחלוטין.  אך מחשש שיפגע בכבוד המאסטר התכנס בהרהוריו ושמר על שתיקתו.

רק לאחר 3 ימים ארוכים העיז התלמיד לשאול את הנזיר לפשר מעשהו והוא ענה לו " הן אני העמסתי אותה על גבי לכמה דקות בלבד ונפרדתי ממנה על גדת הנהר ואילו אתה הוא שכבר נושא אותה 3 ימים ברוחך…"

השבוע, לקראת הפסח, נזכרתי בסיפור היפה הזה כי בתקופה הזו של השנה, בה אנו מקרצפים ומאווררים את החדרים, נפרדים מחפצים מיותרים ומפנים מקום לחדש, זוהי הזדמנות נהדרת לערוך גם ניקוי לגוף ולנפש ולאפשר זרימה חדשה של חיוניות מרעננת ובריאה.

אז מהו אותו ניקוי אביב ואיך אפשר לעשות אותו?

כמטפלת הוליסטית אני עובדת עם מגוון רחב מאוד של שיטות ריפוי. במאמר זה ארחיב מעט על מספר כלים ושיטות יעילים ביותר לניקוי פיזי ורגשי של מסדרונות הגוף וחדרי הנפש מתוך "ארגז הכלים" הטיפולי שלי.

washing windowsהסינים מאמינים – הנקיון מתחיל בכבד

על פי הרפואה הסינית קיימים בגופנו 12 מרידיאנים (ערוצי האנרגיה עיקריים) המזינים את האיברים הן ברמה הפיזית (על ידי הולכת חומרים חיוניים כמו מזון, נוזלים וחמצן) והן ברמה הרגשית  – בהובלת אנרגיה בין האיברים.

אלא שאורח החיים המודרני, המתאפיין בין היתר בזיהום סביבתי, אוכל מתועש, לחץ ומתח נפשי ושימוש תכוף במכשירים הפולטים קרינה אלקטרומגנטית, מביא להחלשת הכבד, האיבר שאחראי על הזרמת האנרגיה בגוף, וכתוצאה מכך נוצרות חסימות במרידיאנים המוציאות את הגוף מאיזון ומבריאות.

חשוב להבין שהכבד הוא האיבר הממונה על צבירת הרעלים בגופנו והוא גם האיבר המושפע ביותר מכעסים ולחצים נפשיים. לכן, מומלץ לנקות את הכבד מהרעלים הפיזיים והרגשיים שנספגו בו, אחת לשנה ובמיוחד עם בוא האביב, שכן בתקופה זו תנועתו נמצאת בשיאה ולכן השפעת הניקוי תהיה אופטימלית.

בכדי לנקות את הכבד מרעלים ניתן להשתמש באחת או יותר מהטכניקות הבאות: דיקור, שימוש בצמחי מרפא, עבודת מודעות ושחרור רגשי וכן שינוי תזונתי.

כמו כן, להגברת אפקט הניקוי, ניתן להוסיף גם טיפול תומך בשיאצו ופעילות גופנית מבוקרת.

פוסט פסח 2015- 2אייפק – למחוק זכרונות טראומתיים וליצור לגוף חוויה מתקנת

שיטה נוספת ומאוד יעילה עימה אני עובדת המתאימה מאוד לניקוי פיזי ורגשי הינה ipec . בבסיס השיטה עומדת ההנחה כי הגוף והנפש הינם מערכת אחת שבין חלקיה מתקיימת זרימה מתמדת של אנרגיה. הטיפול בשיטה מנקה זכרונות של טראומות שיצרו חסימות במרידיאנים, ופותח מחדש את ערוצי זרימת האנרגיה וההזנה לאברים.

כיצד מתרחש הטיפול?

בשלב האבחון אני בודקת את תגובת טונוס השרירים של המטופל לחשיפה לגירויים שונים ברמה הפיזית והמנטלית וכך מתקבלת אינדיקציה מדוייקת לגבי הגורמים אליהם קיימת רגישות מסיבות מולדות, סביבתיות או רגשיות.

לאחר הזיהוי, אני מנקה את הזכרון הרגשי והפיסי שנוצר בגוף כלפי החומר ומחזקת את המערכת החיסונית שלו בדומה לתהליך המתבצע בהזרקת נוגדנים בחיסון.

אחד מהיתרונות הגדולים של שיטת אייפק היא ביכולת לאתר במדוייק מהו הגורם או האירוע שהביא להתפתחות הרגישות ולאחר שנעשה הניקוי הרגשי השינוי מתבטא לא רק בגוף הפיזי אלא גם במחשבות, באמונות ובגישה הכללית לחיים.

שיטת אייפק מתאימה במיוחד למצבים בהם קושי רגשי נותן את ביטויו באופן פיזי וכן במקרי אסטמה, כאבי ראש ומגרנות, בעיות עור, הפרעות קשב וריכוז, עייפות, ועוד.

יתרון נוסף של השיטה הוא שמאחר והטיפול מתמקד תמיד בשורש הבעייה ולא בסימפטומים שלה אין צורך לחכות להתפרצות סימפטומטית וניתן לטפל בבעיות ביעילות ומן השורש גם בתקופות רגיעה.

פוסט פסח - 2015-4פרחי באך  – שלושה רבדים של ניקוי

עוד כלי מצויין המשלים את תהליך הניקוי הרגשי הינו תמציות פרחי באך המסייעות בשלושה רבדים שונים:

ברובד הפיזי – ניקוי וטיהור מרעלים,

ברובד הרגשי  / נפשי – ניקוי ממתחים

וברובד האנרגטי – ניקוי מחוויות עבר טראומתיות.

בין היתר ניתן להשתמש בפרחי באך לגמילה מחומרים ומאובססיות שונות, להשגת רגיעה ממתחים ולחצים, להסדרת מערכת העיכול וכן למחלות כרוניות ולסיטואציות בהם יש תחושה של תקיעות וקושי לעשות שינויים.

הכלים שהזכרתי בפוסט הזה הינם רק חלק קטן מן המגוון הגדול ב"ארגז הכלים שלי" שבאמצעותו אני מסייעת באופן יומיומי לאנשים הבאים אלי שמעוניינים לשפר את בריאותם הרגשית- גופנית ואת איכות חייהם.

****

מצ"ב חלק ממכתבה של מטופלת:

נפגשנו לפני שנה בערך.
הגעתי אליך בחורה אשר סובלת מחרדות קשות שמנעו ממני לעשות המון ולהתקדם בחיים.
כבר בפגישות הראשונות שלנו התחלתי להרגיש שינוי כאילו משהו עצום ומעיק יצא לי מהחיים!
ממש חזרתי לחיות.
אני מרגישה שעברתי איתך המון. עזרת לי לעשות "סדר בחיים". עליתי על דרך מדהימה, אופטימית
ומלאה בהצלחות ועשיות…
תודה לך שעזרת לי להחזיר את השמחה לחיי.
תודה לך שעזרת לי להבין והראית לי איך אני רק צומחת מכאן והצלחתי לראות את התקופה הקשה
שעברתי כתקופה של "למידה".
תודה לך על הכתף שתמיד נתת לי…
תודה לך על שינוי מדהים. כיום אני יודעת להעריך את עצמי ולדעת שאני שווה המון (:
אני כותבת לך את המכתב עם דמעות ובהתרגשות רבה.
והכי חשוב: תודה לך על מי שאת ועל מה שאת."     יעל. ג.

פוסט פסח 2015- 3בראיה שלי, בכל אחד מאיתנו קיימים זה לצד זה מספר רב של רבדים, נדבכים ושכבות וכשאנו מקלפים ומסירים אט אט שכבה אחת, לא פעם אנו מגלים עוד מקומות שגם בהם יש לגעת בדרך אל ההחלמה והשינוי המיוחל.

מסיבה זו, טיפול אינטגרטיבי המשלב מגוון רחב של כלים ושיטות, מאפשר למטפל לתת מענה יעיל מקיף ומהיר למכלול הגורמים הפיזיים והרגשיים המשפיעים על בריאותנו, תחושתנו ואיכות חיינו.

לפרטים נוספים על ניקוי רגשי ופיזי – על ליווי לצמיחה, גדילה, התפתחות, שיפור איכות החיים והבריאות הפיזית והרגשית

מיכל 052-8728526

לקביעת תור ולייעוץ טלפוני מלאו את הטופס ואחזור אליכם

מאמרים אחרונים

WhatsApp chat
Call Now Button