שחרור מאמונות מגבילות

מיכל שליזינגר

חשוב יותר לדעת איזה מין אדם נושא את המחלה, מאשר לדעת איזו מחלה יש לאדם" (היפוקרטס)

בעיות עיכול, כאב, עייפות, חרדות, פוריות, מתח – עבורי, מי שנמצא במרכז הזירה הוא אתם, המטופלים, ולא האבחנות הרפואיות שמלוות אתכם.
חשוב לי לשמוע כיצד אתם תופסים את הבעיה?
מתי החלה?
כיצד אתם חווים את התחושות השונות, הרגשות שהבעיה מעלה? המחשבות?
כיצד אתם מתמודדים עם הבעיה באופן אישי ואל מול הסובבים אתכם?

חשוב לי לברר האם יש מוקדי מתח בחייכם , קשיים פיזיים/ או רגשיים, קונפליקטים?
האם עברתם טראומות מיוחדות בזמן האחרון, או אפילו מזמן, בילדות?
האם יש משהו שמעיב על תחושת הסיפוק והאושר שלכם?

בין לואי פסטר (אבי תורת המיקרוביולוגיה) וקלוד ברנרד (רופא ופיזיולוג צרפתי, אבי תורת האנדוקרינולוגיה), שניהם נחשבים למשמעותיים במיוחד בהסטוריה של הביולוגיה, היה ויכוח שנמשך שנים רבות, האם הגורם המכריע במחלה הוא ה"קרקע" (=גוף האדם) או החיידק. על ערש דווי הודה לואי פסטר שברנרד צדק, והכריז: "זאת הקרקע".

הפגישה הראשונה במרפאה שלי, היא ארוכה יותר מן הפגישות שלאחריה משום שבפגישה זו נערכת ההיכרות הראשונית ביני לבין המטופל. אני משתדלת לאסוף ולקלוט כמה שיותר פרטים מדויקים על מצוקתו. רבים מן המטופלים שלי מגיעים כשבידם קלסרים עבי כרס ובתוכם מתוייקים בקפידה ועל פי סדר כרונולוגי: מעקבים רפואיים, צילומים,C.T , M.R.I, אבחנות רפואיות ובדיקות שונות. חשוב לראות את הבדיקות, אך על מנת להעניק טיפול יעיל ומדויק, חשוב והכרחי גם לראות את המטופל. נוכחתי לדעת שכאשר יש לי מידע מדוייק ומקיף באשר לעולמו של המטופל, נסיבות חייו, רגשותיו, מחשבותיו והרהוריו, הטיפול יעיל ביותר מכיוון שטיפול שכזה הינו טיפול מודע שמכוון לשורש הבעיה.

כמטפלת גוף ונפש, המתייחסת אל המטופלים באופן הוליסטי ועל פי הגישה ההומניסטית הדגש הינו על הכרות עם המטופל: עולמו, חויותיו, מחשבותיו ואופן תפישת המציאות שלו. וכמאמר אושו: " אין לטפל בסימפטומים, אלא באדם. חשוב להיות מודעים לכך שהאדם הינו שלם. לעיתים המחלה מופיעה ברגליים, אך הסיבה היא בראש… לפעמים מחלה מופיעה בראש, והסיבה היא ברגליים"

ברפואה הקונבנציונלית כאשר מטופל סובל ממיגרנה – הטיפול הוא עבור המיגרנה. המטופל מקבל מרשם לכדורים לשיכוך כאב. אם המטופל ממשיך להתלונן על כאב, הוא מקבל כדורים חזקים יותר לשיכוך כאב וכיום יש טיפול "חדשני" – זריקות בוטוקס (אחד הרעלנים המסוכנים ביותר) – לשיתוק השרירים באיזור. כמובן שכל אלו הם טיפולים סימפטומטים ואף מזיקים וכל בר דעת מבין כי זוהי לא הדרך ההגיונית והנכונה לטפל בכאב ואין כל דרך לטפל ביעילות באמצעות טיפול סימפטומטי מבלי לגרום נזק. וזאת משני טעמים:

הן משום שקיימת סכנה בבליעתם או הזרקתם של רעלים שונים לגוף. רעלים אלו פוגעים באברי מטרה רבים וביניהם: הכבד, המעי, הכליות, בלוטות ההפרשה שלנו, מערכת העצבים ועוד.

ומעבר לכך – סימפטומים שאדם סובל מהם, מבטאים מצוקה וקושי אמיתי שיש להתייחס אליהם ולטפל בהם. אדם שבעייתו לא קיבלה טיפול אמיתי וממשיך לסבול מתופעות שונות של מתח וקונפליקט, ימשיך לבטא את הסבל דרך הגוף, ובמקרה כזה שנעשה נסיון לדיכוי סימפטומים, הגוף יבטא את הסבל הזה בצורת מחלה מסוכנת יותר.

כל עוד אין התייחסות והתבוננות מדוע האדם סובל ממיגרנה מלכתחילה? מדוע הופיעה בעיה זו אצלו?
מה מקורה? מתי היא תוקפת אותו? האם בתקופות מסוימות? שעות מסוימות? מחזוריות?
אולי קשורה ללחץ רב? שחיקה? תסכול בזוגיות? מתח בעבודה? חוסר שעות שינה?
יתכן שהמיגרנה תרגע…

אך יש להבין שהמיגרנה היא רק ביטוי למצוקה אחרת, לקשיים שהמטופל חווה בעולמו הפנימי, ועל מנת להעניק לכם טיפול משמעותי שיביא להקלה וריפוי חשוב שאכיר את עולמכם, את כאביכם הפיזיים והרגשיים. הכרות אמיתית עמכם מאפשרת לי לטפל בכם באופן מדוייק ולסייע לכם בתהליך אמיתי של ריפוי.

למשל, אחת מהתלונות השכיחות ביותר במרפאה שלי היא בעיה אורתופדית של הכתף. טיפלתי עד היום במטופלים רבים שסבלו מכאבים באיזור הכתף: בעיות מפרקים, גידים, פגיעות שונות ותופעות ניווניות. ואצל כל אחד ואחד מהם – הדיוק באבחנה הרגשית היה מאוד משמעותי להחלמה המהירה.

לדוגמא: מטופלת שהגיעה עם קרע קטן בגיד. התברר שאצלה הדבר היה קשור לכך שהיא לוקחת על עצמה משימות רבות הקשורות בבית ובמשפחה, הטיפול בנכדים, מבלי יכולת להגיד "לא." לאחר 2 טיפולי דיקור בלבד קיבלתי ממנה הודעה: "תודה על הטיפול. השריר בכתף כבר לא כואב בכלל !" ….

לעומתה, מטופל אחר חווה שינויים במהלך הקריירה שלו אשר גרמו לו ללחצים ומתחים רבים הודיע לי לאחר טיפול אחד שהכאב חלף לגמרי והוא חזר לתפקוד מלא.

שני המטופלים טופלו בדיקור אך בהיבט הרגשי-נפשי כל אחד מהם קיבל טיפול שונה כי כל אחד העלה קשיים שונים ומצוקות שונות שעצם העלאתם למודעות והטיפול בהם הביא להחלמה מהירה ומוחלטת מן הכאב.

במצבים אחרים כלל איני משתמשת בדיקור כמו עם אותו מטופל שהכאב בכתף שלו היה קשור לארוע קשה שחווה עשרות שנים לפני כן, בהיותו תלמיד בבית הספר. מה שהוביל להחלמתו המלאה מכאב זה, היה טיפול "סליחה" לאדם שפגע בו.

בעיני כל אדם שמגיע אלי למרפאה מהווה חידה ואתגר. כדי להצליח לפתור את החידה ולהתמודד עם האתגר עלי להתיחס לכל הנתונים, לכל הפרטים שבכתב החידה הזה. ההתבוננות בפרטים מסייעת להשלים את הפאזל, להחזיר את כל החלקים למקום ובמילים אחרות: "לרפא" !!!

וכדברי הרב קוק: "צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם כולו".

לקביעת תור ולייעוץ טלפוני מלאו את הטופס ואחזור אליכם

מאמרים אחרונים

WhatsApp chat
Call Now Button